قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) | ادامه ریزش قیمت در بازار تکلیف جدی دولت به وزرا؛ نرخ رشد اقتصادی هر دستگاه در سال ۱۴۰۳ هدف‌گذاری شد ایران‌خودرو قیمت جدید هایما S۷ را اعلام کرد (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) دلار ارزان شد، کالا نه | شهرآرا علت کاهش‌نیافتن قیمت اقلام را پس از فروکش‌کردن تلاطم‌های ارزی بررسی می‌کند نبود کارگر ماهر دلیل افزایش حوادث ناشی از کار کاهش دلار حباب سکه را کوچک کرد + جدول (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) کارِ «طرح ساماندهی کارکنان» قبل پایان کار مجلس یازدهم تمام شود رهن و اجاره در منطقه آپارتمان‌نشین مشهد چقدر است؟ + جدول (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون امور کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی: پیشنهادی برای افزایش حق مسکن کارگران نداریم کالابرگ الکترونیک یک ماه زودتر از یارانه نقدی شارژ می‌شود آخرین تغییرات درباره زمان واریز یارانه معیشتی (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو دربازار امروز | ۲۰۷ دوباره میلیاردی شد (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت طلا و سکه در بازار امروز (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) | ادامه ریزش قیمت در بازار تعرفه معاینه فنی خودرو گران می‌شود؟ کشف بیش از یک تن نان خشک درمشهد (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش‌های امسال، ۲۵ میلیمتر بیش‌تر از پارسال | شناسایی ۳۸۹ انشعاب غیرمجاز آب در باغ ویلا‌های اطراف مشهد پیش‌بینی رییس اتحادیه املاک از قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳ (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت واقعی مسکن چقدر است؟ | مسکن در ۱۲ سال اخیر ۴۰ برابر رشد قیمت داشته است! چرا با سفر مسئولان اقتصادی کشور به عربستان نرخ ارز کاهش یافت؟ (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی قیمت طلا و سکه برای فردا (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) | ریزش میلیونی قیمت‌ها در بازار طلا و سکه در بازار امروز دلار‌های خانگی روانه بازار شدند | روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

مرغ هنوز هم ارزان‌ترین پروتئین در دست مردم است | نظارت‌ها در شبکه توزیع بیشتر شود

  • کد خبر: ۷۶۶۶۰
  • ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۹
مرغ هنوز هم ارزان‌ترین پروتئین در دست مردم است | نظارت‌ها در شبکه توزیع بیشتر شود
مرغ در استان خراسان رضوی تولیدی معادل نیاز استان دارد و هر افزایش قیمت و نابسامانی در این بازار مربوط به شبکه توزیع است.

طنین همتی|شهرآرانیوز، به گفته شاهرخ صادقی، دبیر انجمن صنفی مرغداران مرغ گوشتی خراسان‌ رضوی، مقدار تولید گوشت مرغ نسبت به نیاز استان تأمین شده است و مرغ در استان خراسان رضوی تولیدی معادل نیاز استان دارد و هر افزایش قیمت و نابسامانی در این بازار مربوط به شبکه توزیع است.

 

این فعال حوزه پرورش طیور ظرفیت تولید مرغ را در کشور صعودی ارزیابی کرد و گفت: در خردادماه امسال ۱۱۳ میلیون قطعه جوجه در کل کشور و در تیرماه ۱۱۶میلیون با مجوز و حدود ۳میلیون قطعه بدون مجوز به داخل سالن‌ها برای پرورش منتقل شده است که این آمارها نشان می‌دهد کمبودی در بازار گوشت و مرغ نداریم و گرانی‌ها در سطح بازار به تولیدکننده و پرورش‌دهنده ارتباطی ندارد.
صادقی همچنین تصریح کرد: اکثر واحدهای تولیدی با نرخ مصوب ۱۷۱۰۰تومان مرغ را به فروش می‌رسانند و این حدود قیمتی در فروشگاه‌های عرضه‌کننده نباید بیشتر باشد.


رعایت قیمت مصوب از سوی تولیدکننده در شرایطی است که جوجه یک‌روزه بیشتر از قیمت مصوب و حدود ۷هزار تومان خریداری می‌شود و دریافت نهاده‌ها نیز حدود یک ماه طول می‌کشد. پشت بارنامه‌ هم کیلویی ۲۰۰تومان از مرغدار دریافت می‌شود.
با وجود افزایش هزینه‌های تولید، اصلاح قیمت صورت نگرفته است که امیدواریم در دولت جدید یک بازنگری در قیمت انجام شود. از طرفی پرورش نژاد ارین باعث کاهش میزان گوشت مرغ شده است و امور دام شهرستان‌ها هم به پرورش این نژاد اصرار دارند.


دبیر انجمن صنفی مرغداران مرغ گوشتی خراسان‌رضوی اظهار کرد: مسئله دیگری که می‌توان به آن اشاره کرد، خروج مرغ از استان است و با توجه به در پیش بودن ماه محرم و افزایش توزیع غذا در سطح کشور، احتمال ذخیره‌سازی مرغ هم هست.
به‌گفته صادقی گوشت مرغ باز هم ارزان‌ترین منبع پروتئین در سفره خانوار است و تمایل به گوشت هم در مقایسه با سایر منابع پروتئینی بیشتر شده است. در حالی که مرغ کیلویی ۲۶هزار تومان است، ماهی قزل‌آلا کیلویی بیش از ۶۰هزار تومان است. گوشت گوسفندی بدون چربی نیز حدود ۱۳۰هزار تومان عرضه می‌شود. این‌ها باعث شده است تمایل به مصرف گوشت مرغ نسبت به سال‌های قبل بیشتر شود.

وی اضافه کرد: تقاضا باعث کمبود شده در شرایطی که هزینه‌های تولید بالاست، اما با توجه به آماری که گفته شد، ما هیچ‌گونه کاهشی در تولید نخواهیم داشت.


بیشتر نابسمانی در بازار مرغ در شبکه توزیع است و‌ چون قطعه‌بندی مرغ سود بیشتری دارد، تمایل به این کار بیشتر است. رصد و پایش کشتارگاه‌ها از سوی دستگاه‌های نظارتی باید بیشتر و مسیرها بعد از مرحله کشتار مرغ بررسی شود.
وی افزود: در حوزه تولید مرغ یا باید در نقطه سربه‌سر باشیم یا مازاد تولید. به هیچ وجه کمبود عرضه در استان مورد قبول نیست.
از مدیریت امور دام استان تقاضا می‌کنم توزیع نهاده‌ها و شارژ بموقع نهاده در بازارگاه سریع‌تر انجام شود، چون واقعا هزینه‌های خرید نهاده از بازار آزاد سرسام‌آور است و برای محصولی که در بازار نرخ مصوب دارد، توجیه‌پذیر نیست.


وی ادامه داد: تقاضای دیگری که داریم، این است که نظارت بیشتری بر قیمت جوجه یک‌روزه صورت بگیرد، زیرا مرغدار باید جوجه یک‌روزه را ۳هزار تومان بیشتر از نرخ مصوب تحویل بگیرد و خود ملزم به رعایت قیمت مصوب مرغ باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->